مزایای آموزش زبان به کودکان و تاثیر جادویی آن در رشد کودک - مانی سلیمانی - مدرس موفقیت کودکان - مانی انگلیش

مزایای آموزش زبان به کودکان و تاثیر جادویی آن در رشد کودک

مزایای آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی مزایای زیادی در بزرگسالی دارد

در دنیای امروز یادگیری زبان انگلیسی امری ضروری است؛ چرا که این زبان به‌نوعی زبان بین‌المللی و راه ارتباطی مردم سراسر دنیا به شمار می‌آید. با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، بسیاری از والدین به دنبال آموزش زبان به کودکان خود هستند. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی فواید بسیار زیادی دارد و باعث تسلط بیشتر فرد به این زبان می‌شود. در حال حاضر مدرسین زبان انگلیسی در سطح جامعه زیاد هستند؛ اما تعداد مدرسانی که بتوانند زبان انگلیسی را به بهترین شکل تدریس کنند، بسیار کم است. در جدیدترین متدها از علم روان‌شناسی برای تدریس زبان استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی مزایای آموزش زبان به کودکان بپردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکی چه مزایایی دارد؟

بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی، سنین خردسالی است؛ چرا که در این سن کودکان به طور کامل زبان مادری خود را یاد گرفته‌اند. در واقع مغز کودکان خردسال در فرایند رشد قرار دارد؛ از همین رو آمادگی پذیرش هر نوع اطلاعاتی را خواهد داشت. باید بدانید که در سنین خردسالی، کودکان به هر چیزی ممکن است علاقه نشان دهند و به‌سرعت مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند. از همین رو سنین خردسالی بهترین دوره زمانی برای یادگیری یک زبان جدید به شمار می‌رود. از نظر روان‌شناختی و فیزیولوژیکی مزایای آموزش زبان به کودکان مشهود است.

نکات مهم درباره مزایای آموزش زبان انگلیسی از نظر روان‌شناختی و فیزیولوژیکی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هر چه نیاز به اجتماعی شدن کودکان افزایش پیدا می‌کند، آن‌ها بیشتر مایل به ملاقات دوستان جدید خواهند بود
  • در سنین خردسالی، کودکان پرحرف و اجتماعی‌تر هستند؛ از همین رو مانع روانی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارند
  • کودکان در سنین خردسال علاقه بیشتری به یادگیری مسائل مختلف دارند
  • در سنین خردسالی، کودکان درک می‌کنند که هر بازی و کاری قوانی مشخصی دارند که همه باید رعایت کنند
  • کودکان در سنین خردسالی با سیستم زبان مادری خود تقریبا آشنایی کامل دارند؛ از همین رو زبان انگلیسی را با زبان مادری خود قاطی نمی‌کنند
  • خردسالان اندام گفتاری انعطاف‌پذیری دارند و با کمک معلم خود می‌توانند تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرند
  • کودکان خردسال معمولا از همان روشی که زبان مادری را یاد گرفته‌اند، برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. از همین رو هر چه منظم‌تر تمرین کنند، بهتر می‌توانند ساختارهای زبانی را یاد بگیرند
  • قابلیت‌هایی مانند قدرت تخیل، حدس زدن، توجه کردن و قدرت حافظه کودکان خردسال به طور پیوسته در حال توسعه هستند. به همین دلیل حجم زیادی از اطلاعات را به‌راحتی می‌توانند دریافت کرده و در مغز خود پردازش کنند.

 

تکنیک جدید آموزش زبان به کودکان چیست؟

در تکنیک‌های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان ابتدا دو مهارت مهم را در آن‌ها تقویت می‌کنند. مهارت اول خودباوری و اعتمادبه‌نفس است. در واقع کودکان باید بتوانند به توانایی خود باور پیدا کنند و برای ادامه یادگیری اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشند. مهارت دوم هوش، حافظه و یادگیری مسائل جدید است. با تقویت این مهارت‌ها، سرعت یادگیری کودک افزایش پیدا می‌کند. در واقع تقویت این دو مهارت از مزایای آموزش زبان با تکنیک‌های جدید به شمار می‌رود. باید بدانید این تکنیکی است که دکتر مانی سلیمانی در پکیج آموزشی خود استفاده می‌کند.

پس از تقویت مهارت‌های یادشده، مرحله سوم و اصلی که آموزش زبان انگلیسی است آغاز خواهد شد. در جدیدترین تکنیک آموزش زبان از روان‌شناسی زبان مادری استفاده می‌شود. مدرسین زبانی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، آموزش زبان را در سه مرحله انجام می‌دهند. این سه مرحله شامل نهادینه‌سازی واژگان، تثبیت واژگان و تسلط بر زبان انگلیسی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

مراحل اولیه آموزش زبان با تکنیک روان‌شناسی زبان مادری چگونه انجام می‌شود؟

مرحله اول از آموزش زبان انگلیسی با تکنیک روان‌شناسی زبان مادری، نهادینه‌سازی واژگان زبان انگلیسی در ذهن کودکان است. در این مرحله مدرس جملات و عبارات را چندین بار تکرار می‌کند تا به این ترتیب گوش کودکان به آواهای زبان انگلیسی عادت پیدا کند. همچنین جملات و عبارات در ناخودآگاه کودکان ثبت می‌شود؛ از همین رو در هنگام صحبت کردن، کمتر به پیدا کردن کلمات و فکر کردن به آن‌ها نیاز خواهند داشت.

شاید جالب باشد بدانید که بهترین زمان برای نهادینه‌سازی واژگان و تثبیت آن‌ها از بدو تولد تا یک‌سالگی نوزاد است. چرا که در این دوره ناخودآگاه کودک هر نوع ساختار زبانی را در خود ثبت می‌کند. از همین رو جملات و عبارات به هر زبانی به‌راحتی در ذهن فرد نهادینه شده و تثبیت می‌شوند. در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش زبان انگلیسی با تکنیک روان‌شناسی زبان مادری، در واقع نهادینه‌سازی و تثبیت واژگان، عبارات و جملات است.

مرحله پایانی آموزش زبان انگلیسی با تکنیک روان‌شناسی زبان مادری

پس از انجام دو مرحله اول، نوبت به مرحله سوم می‌رسد. در این مرحله مدرس به آموزش دستور زبان و قواعد زبان انگلیسی می‌پردازد تا تسلط کودکان به این زبان را افزایش دهد. همچنین روی چهار مهارت اصلی زبان، یعنی خواند، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن کودکان نیز کار می‌کند. به‌مرور هر یک از مهارت‌ها در ذهن کودک نهادینه و تثبیت می‌شود و به این ترتیب تسلط بیشتری به زبان انگلیسی پیدا می‌کنند.

با توجه به اینکه تکنیک آموزش زبان مطابق با روان‌شناسی زبان مادری بر اساس عملکرد نیمکره راست مغز ارائه می‌شود، والدین نیز می‌توانند یادگیری داشته باشند. چرا که به مرور زمان با همراهی و تمرین کردن با کودکان خود، جملات و عبارت انگلیسی در ذهن آن‌ها نیز نهادینه و تثبیت می‌شوند. پس از مدتی والدین متوجه خواهند شد که بسیاری از کلمات، عبارات و جملات را می‌فهمند. در واقع یکی از مزایای آموزش زبان به کودکان با تکنیک روان‌شناسی زبان مادری این است که با یک تیر، دو نشان زده می‌شود. به این صورت که هم کودکان و هم والدین آن‌ها زبان انگلیسی را به‌راحتی یاد خواهند گرفت.

دکتر مانی سلیمانی

دکتر مانی سلیمانی؛ مدرس برتر آموزش زبان با روان‌شناسی زبان مادری

دکتر مانی سلیمانی روان‌شناس کودک و مدرس زبان انگلیسی است. ایشان به عملکرد ذهن و یادگیری کودک تسلط بالایی دارند و می‌توانند هوش و خلاقت کودک را تقویت کنند. باید اشاره کرد که دکتر سلیمانی بیش از 130 کتاب پرورشی کودک را تالیف کرده‌اند. بسیاری از افرادی که کلاس‌های مختلف مانند موسیقی، نقاشی و زبان انگلیسی برای کودکان برگزار می‌کنند با عملکرد ذهن کودکان آشنایی ندارند. از همین رو کودکان در کلاس‌های این افراد به‌سرعت خسته می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای آموزش زبان توسط دکتر سلیمانی، استفاده از تکنیک روان‌شناسی زبان مادری است. ایشان با استفاده از این تکنیک مهارت‌های زندگی را به زبان انگلیسی به کودکان آموزش می‌دهد.

سوالات متداول

چرا کودکان باید زبان انگلیسی یاد بگیرند؟

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تسلط روی زبان انگلیسی لازمه موفقیت در بسیاری از کسب‌وکارها است. از طرف دیگر والدین نیز همواره در تلاش هستند تا فرزند خود را برای داشتن آینده‌ای بهتر آماده کنند. به همین خاطر تمام کودکان باید در کنار زبان مادری خود، زبان انگلیسی را نیز بلد باشند.

برای آموزش زبان به کودکان از چه روشی استفاده کنیم؟

روش‌های متنوعی برای آموزش زبان به کودکان وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به دانلود دوره‌های آموزشی و یا شرکت در کلاس‌های آنلاین اشاره کرد. اما استفاده از پکیج‌های آموزش زبان کودکان که روش آموزشی خلاقانه‌ای دارند، بهترین روش برای یادگیری زبان به‌شمار می‌آید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

باور‌های ثروت ساز

آنچه در این پست میخوانید

بیشتر بخوانید

هزار روز اول زندگی انسان(1000 روز)

آنچه در این پست میخوانید

بیشتر بخوانید
نام رنگ ها به برای کودکان با روش خلاقانه

آموزش انگلیسی رنگ ها به کودکان – نام رنگ ها به انگلیسی برای کودکان با روش خلاقانه

آنچه در این پست میخوانید ضرورت آموزش انگلیسی رنگ ها به کودکان بر اساس متدهای کاربردیاهمیت انتخاب متد مناسب برای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = 4

دکتر مانی سلیمانی

روانشناس و مدرس موفقیت کودکان با تالیف بیش از 130 جلد کتاب در حوزه‌ی موفقیت کودکان

نشانی مجموعه پشتیبانی سایت:

تهران، صادقیه، بلوار فردوس غرب، ساختمان 13845

تلفن تماس: 02144089177

آدرس دفتر چاپ کتاب و ارسال دوره‌ها: شهرری – شهرک 13 آبان – خیابان هادی رشیدی-خیابان زالیزاده-پلاک11

تلفن تماس: 0215501003 _ 09196463548

آدرس ایمیل: manisoleimani59@gmail.com

قوانین و مقررات سایت دکتر مانی سلیمانی

پشتیبانی سریع: 09938469065

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر مانی سلیمانی است