یادگیری زبان آلمانی برای کودکان؛ اهمیت فرا گرفتن زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی - مانی سلیمانی - مدرس موفقیت کودکان - مانی انگلیش

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان؛ اهمیت فرا گرفتن زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان

نقش یادگیری زبان آلمانی در موفقیت کودکان

کشور آلمان مقصد رویایی بسیاری از والدینی است که قصد دارند آینده روشنی را برای فرزندان خود بسازند. شما می‌توانید با یادگیری زبان انگلیسی نیز به کشور آلمان مهاجرت کنید. اما زبان آلمانی یکی از پرکاربردترین زبان‌های زنده دنیا به شمار می‌رود و فرا گرفتن این زبان می‌تواند مسیر مهاجرت شما و فرزندانتان را به این کشور توسعه‌یافته هموارتر کند. انتخاب آموزشگاه و روش تدریس مناسب، نقشی اساسی در یادگیری زبان آلمانی برای کودکان دارد. بنابراین شما برای آموزش زبان آلمانی به کودکان خود و تضمین آینده‌ای روشن برای آن‌ها باید از دوره‌های آموزشی مطابق با متدهای روز دنیا استفاده کنید.

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان

چرا یادگیری زبان آلمانی برای کودکان اهمیت دارد؟

بدون شک یادگیری زبان انگلیسی یکی از اولویت‌های اصلی برای والدین است و تسلط بر این زبان می‌تواند راه را برای موفقیت کودک شما هموار کند. اما اگر فرزند شما بتواند در کنار زبان انگلیسی به یکی دیگر از زبان‌های زنده دنیا مانند آلمانی نیز مسلط شود، فرصت‌های جدیدی پیش پای او قرار می‌گیرد که شاید باور آن‌ها برای شما دشوار باشد.

موقعیت‌های شغلی بهتر

آلمانی یکی از زبان‌های رسمی قاره اروپا است و در بسیاری از شرکت‌ها و ادارات بین‌المللی کشورهای اروپایی از این زبان استفاده می‌شود. حتی تسلط بر زبان آلمانی در بسیاری از شرکت‌های این کشور از اولویت‌های اصلی برای استخدام به شمار می‌روند. در نتیجه مهم‌ترین دلیل برای آموزش انگلیسی به کودک، فراهم کردن شرایط مناسب برای ورود به بازار کار است.

ورود به دانشگاه‌های معتبر

یکی دیگر از دلایل مهم یادگیری زبان آلمانی برای کودکان این است که درصد قابل توجهی از مقالات علمی سراسر جهان به زبان آلمانی منتشر می‌شوند. زبان آلمانی از این منظر در رتبه دوم جهان قرار دارد. بنابراین اگر قصد دارید که کودک خود را برای تحصیل در مدارج بالاتر به کشور آلمان بفرستید، بهتر است که در کنار زبان انگلیسی او را به یادگیری زبان آلمانی نیز تشویق کنید. شما با یادگیری زبان آلمانی می‌توانید علاوه‌بر آلمان، در سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئیس و اتریش به ادامه تحصیلات خود مشغول شوید.

برقراری ارتباط با شهروندان آلمانی زبان

یکی از مزایای یادگیری زبان آلمانی برای کودکان، ایجاد توانایی برقراری ارتباط با سایر شهروندان آلمانی زبان در این کشور است. در هر صورت بخشی بزرگی از جمعیت این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و شما برای تقویت روابط اجتماعی خود باید در کنار زبان انگلیسی به این زبان نیز مسلط باشید.

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان

دوره‌های زبان آلمانی برای کودکان در چه سطوحی برگزار می‌شوند؟

به طور کلی دوره‌های آموزشی یادگیری زبان آلمانی برای کودکان در سه سطح اصلی مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شوند. امروزه تمرکز اصلی در متدهای آموزشی روز دنیا بر تقویت مهارت مکالمه است. به همین علت در هر سه سطح این دوره‌های آموزشی نیز تلاش می‌شود تا علاوه‌بر آشنا کردن کودکان با لغات و دستور زبان آلمانی، مهارت مکالمه آن‌ها را نیز تقویت کنند.

در سطح مقدماتی، کودکان با لغات و اصطلاحات ساده زبان آلمانی آشنا می‌شوند و در پایان این دوره می‌توانند خود را به طور کامل معرفی کنند. سطح متوسطه شاید مهم‌ترین قسمت از یادگیری زبان آلمانی برای کودکان باشد. زیرا در این بخش کودکان با ساختار کلی این زبان آشنا می‌شوند و توانایی برقرار کردن ارتباط و شروع یک مکالمه را کسب می‌کنند. در سطح پیشرفته، کودک شما بر زبان آلمانی مسلط می‌شود و در هنگام صحبت کردن با دیگران با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

اهداف اصلی دوره‌ها و بسته‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان عبارتند از:

  • افزایش مهارت خواندن و نوشتن
  • آموزش تلفظ صحیح عبارات آلمانی
  • افزایش توانایی کودک در نوشتن حروف و کلمات آلمانی
  • اماده کردن کودک برای شرکت در سطوح بالاتر

ویژگی‌های یک معلم زبان آلمانی برای کودکان

اگر در دوره‌های یادگیری انگلیسی با دکتر سلیمانی شرکت کرده باشید، احتمالا با خصوصیات اصلی یک معلم زبان خوب و تاثیرگذار آشنا شده‌اید. روش تدریس زبان به کودکان تفاوت زیادی با شیوه تدریس به بزرگسالان دارد. معلم زبان آلمانی باید توانایی لازم برای برقراری ارتباط با جهان کودکان را داشته باشد. زیرا اگر کودکان نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، مطمئنا نمی‌توانید مطلبی را به آن‌ها آموزش دهید.

همچنین امروزه از روش‌های جدیدی برای آموزش زبان آلمانی به کودکان استفاده می‌شود. بسیاری از کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی برای کودکان به صورت آنلاین یا در قالب بسته‌های آموزشی ارائه می‌شوند. در نتیجه یک معلم زبان آلمانی خوب و متعهد، علاوه‌بر با آشنایی با جدیدترین متدهای تدریس باید با تکنولوژی روز دنیا نیز آشنا باشد.

نکاتی برای تقویت زبان دوم در کودکان

شما می‌توانید در کنار استفاده از بسته‌ها و دوره‌های آموزشی، از روش‌های دیگری هم برای تقویت زبان کودک خود استفاده کنید. به عنوان مثال، در مورد زبان انگلیسی معمولا به والدین پیشنهاد می‌شود که در کنار آموزش انگلیسی با تکنیک روانشناسی از انواع فلش کارت‌ها و کتاب‌های داستان طنز و سرگرم‌کننده مخصوص کودکان استفاده کنید.

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان، تفاوت چندانی با یادگیری زبان انگلیسی ندارد و شما می‌توانید برای افزایش مهارت فرزند خود، فلش کارت‌ و کتاب‌های داستان آلمانی را تهیه کرده و با آن‌ها تمرین کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌های شنیداری، پخش کردن ترانه‌های کودکانه برای فرزند است. به این ترتیب شما می‌توانید گوش فرزند خود را با کلمات آلمانی و نحوه تلفظ آن‌ها آشنا کنید.

روش‌های دیگری نیز برای تقویت زبان کودکان وجود دارد که عبارتند از:

  • استفاده از دیکشنری‌های تصویری برای آموزش کلمات
  • آشنا کردن کودک خود با سایر کودکانی که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند
  • استفاده از پازل‌ها و بازی‌های ساده آلمانی
  • استفاده از عروسک‌های مختلف برای افزایش قدرت یادگیری کودکان
  • رفتن به باغ وحش برای آموزش نام حیوانات به کودک
  • نصب پوسترها و تصاویری که نوشته‌هایی به زبان آلمانی داشته باشند

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان

آموزش زبان‌های خارجی به کودکان با مانی سلیمانی

یادگیری زبان آلمانی می‌تواند آینده مناسبی را برای فرزند شما ایجاد و موقعیت‌های شغلی و تحصیلی ویژه‌ای را برای او فراهم کند. زیرا حتی با وجود این که زبان انگلیسی کاربرد گسترده‌ای در تمام نقاط جهان دارد، اما تسلط بر زبان آلمانی می‌تواند کلید حضور فرزند شما در شرکت‌ها و دانشگاه‌های معتبر اروپایی در آینده باشد.

مانی سلیمانی یکی از برترین مدرسین زبان‌های خارجه در کشور است که برای یادگیری هرچه بهتر کودکان از جدیدترین متد‌های آموزشی مانند آموزش زبان با تکنیک روانشناسی استفاده می‌کند. اگر شما نیز از آن دسته والدینی هستید که قصد دارید آینده روشنی را برای فرزندان خود بسازید و آن‌ها را برای ادامه تحصیل و زندگی به برترین کشورهای اروپایی مانند آلمان بفرستید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی زبان آلمانی و انگلیسی سایت مانی سلیمانی استفاده کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

باور‌های ثروت ساز

آنچه در این پست میخوانید

بیشتر بخوانید

هزار روز اول زندگی انسان(1000 روز)

آنچه در این پست میخوانید

بیشتر بخوانید
نام رنگ ها به برای کودکان با روش خلاقانه

آموزش انگلیسی رنگ ها به کودکان – نام رنگ ها به انگلیسی برای کودکان با روش خلاقانه

آنچه در این پست میخوانید ضرورت آموزش انگلیسی رنگ ها به کودکان بر اساس متدهای کاربردیاهمیت انتخاب متد مناسب برای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =

دکتر مانی سلیمانی

روانشناس و مدرس موفقیت کودکان با تالیف بیش از 130 جلد کتاب در حوزه‌ی موفقیت کودکان

نشانی مجموعه پشتیبانی سایت:

تهران، صادقیه، بلوار فردوس غرب، ساختمان 13845

تلفن تماس: 02144089177

آدرس دفتر چاپ کتاب و ارسال دوره‌ها: شهرری – شهرک 13 آبان – خیابان هادی رشیدی-خیابان زالیزاده-پلاک11

تلفن تماس: 0215501003 _ 09196463548

آدرس ایمیل: manisoleimani59@gmail.com

قوانین و مقررات سایت دکتر مانی سلیمانی

پشتیبانی سریع: 09938469065

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دکتر مانی سلیمانی است